turist festival, festival i alanya, borgen, alanya blog,

Farvel til mor og far – Aften på stranden med fyrværkeri

Like på:

Øv det er øv at sige farvel efter en fantastisk uge med mor og far i Alanya.

Ugen er gået super godt. De har boet i min lejlighed, hvilket har givet mulighed for at nyde en masse måltider og gode timer sammen.

Kl 18.30 i går satte jeg dem på en transfer mod lufthavnen – så var de væk, ØV.

Heldigvis har jeg en god kæreste, som godt kender min reaktion, når mor og far rejser. Derfor tog han mig med ned til venne-hygge på havnen, hvor der lige nu også er turist og kunst festival.

Vi startede med lidt aftensmad, og har fandt Taner en delikatesse til mig, som jeg flere gange havde snakket om jeg gerne ville prøve – fyldte squash blomster. De ser sådan her ud.

fyldte squash blomster, tyrkisk mad, tyrkisk delikatesse

Derefter gik vi en tur forbi kamelerne og de mange boder. Kamelerne er vi vant til i vores hverdag, da mange af ejerne bor rundt omkring os på bjerget (og modsat andres holdninger, ser jeg hvor pænt mine naboer behandler deres kameler og hvor meget de nusser om dem både morgen og aften.

Jeg har dybt forelsket mig i den her baby kamel, den er simpelthen så sød, jeg var ved at dø!

turist festival, festival i alanya, borgen, alanya blog,

Da mærket faldt på mødes vi med vennerne. Vi købte et par øl og satte os på stranden foran havnen, og selvom der en ny lov der siger man ikke må drikke offentlige steder, så fik politiet bare pænt rundt blandt de mange unge på stranden, og sikre sig at alle havde det godt (og ikke sloges).

Stranden var fyldt af mennesker, og stemningen fantastisk.

På scenen tæt ved stranden var der musik og traditionen tro var der fyrværkeri, som jeg sendte live. Se vidoeren her.

turist festival, festival i alanya, borgen, alanya blog,

I morges fik jeg en besked fra mor, som skrev de var kommet godt hjem, og imens nyder jeg min søndag med Taner.