Målet med at lave et magasin i Alanya, har aldrig været at tjene en masse penge, få en masse gratis tøj eller spise en masse gratis middage.
Grunden til jeg lavet et (gratis) magasin i Alanya, er fordi jeg elsker at designe.
Det at designe et magasin er en grafisk stor og spændende opgave, hvor jeg får mulighed for at tage en masse forskellige design valg, samt tage flotte billeder, og tegne flotte illustrationer.
Men for at magasinet kan udgives gratis, har jeg naturligvis brug for virksomheder, der ønsker at reklamere.
Men hvor mange virksomheder skal man bruge?
Efter de reklamer, der skal bruges for at dække udgifterne til at lave magasinet, så skal jeg naturligvis også tjene nogle penge, så jeg får et profit for det arbejde jeg har lavet.
Dermed siger det jo også sig selv, at jo flere reklamer jeg sælger, jo flere penge kan jeg putte i lommen og selvom jeg ved, jeg sagtens kan sælge mange flere reklamer, og dermed lave et endnu større profit til mig selv, så vælger jeg ikke at gøre det. Kvaliteten af magasinet er alt afgørende, og et magasin fyldt med reklamer er ikke kvalitet, det er kvantitet.
Det har altid været vigtigt for mig, at jeg ikke trykte en stor reklame drysset med artikler, men derimod et informativt magasin, med mange gode artikler og underholdene indhold, som bliver bakket op af Alanyas bedste virksomheder.
At sælge reklamer tager lang tid, og det kræver meget arbejde. 80% af alle virksomheder, jeg laver reklame aftaler med skal have hjælp med design af reklamer, og det er vigtigt for mig, at de får det design de gerne vil have, og ikke bare en hurtig klatløsning.
Det er også vigtigt for mig, at de virksomheder jeg laver aftaler med er gode virksomheder. Virksomheder som levere en god service, og ikke forsøger at snyde deres kunder.
Hver eneste reklame aftale i Alanya.Dk magasinet er derfor også lavet af mig selv og virksomhederne. Jeg har tidligere forsøgt mig med en sælger til magasinet, for at lette af mit eget stess, men hver gang har jeg ikke følt at sælgerne har levet op til de forventninger jeg har for mit firma.
Når jeg laver et magasin og skal til at sælge reklamer stiller jeg mig selv følgende spørgsmål, og jeg stiller dem mange gange, for konstant at sikre mig, at jeg har de samme mål og værdier.
- Hvad er målet med magasinet.
- Hvorfor vil du gerne sælge reklamer til magasinet.
- Ville du trykke magasinet, selvom du ingen reklamer solgte.
- Gør det dig glad, hvis du fylder magasinet med reklamer.
- Gør det dig mere glad, hvis du overfylder magasinet med reklamer.