Flixbussen Rotterdam danmark, flixbus til Amsterdam, Amsterdam flixbus, Danmark Flixbus, Europa rejser med Flixbus, Rotterdam, Dansk Rejseblog

Vi spoler lige tiden 2 uger tilbage i tiden

Efter 1 måned i Holland, så var det på tide at rejse videre.

Det var der 2 grunde til. 1: Julen nærmede sig og 2: Corona havde igen overtaget verden og jeg kunne godt se, at lige om lidt, så ville verden lukke sig hårdt omkring mig.

Når jeg rejser, så er en kæmpe nærigrøv, når det kommer til transportudgifter. Jeg vil gerne rejse nemt, hurtig og billigt.

Jeg kunne aldrig drømme om at købe en businessclass billet og jeg laver tonsvis af krydssøgninger for at sikre mig, at jeg altid har fået den bedste pris på den hurtigste rejse.

Over de sidste 5 år har jeg sammenlagt brugt 6 måneder i Holland, så jeg kender efterhånden landet RET godt og jeg ved i den forbindelse også, at det er dyrt at flyve fra Holland til Danmark. Faktisk er det 3x billigere at flyve fra Holland til Tyrkiet (som er meget længere væk) end det er at flyve fra Holland til Danmark.

Note: ALLE links i denne artikel er affiliate / reklame links, som sender dig videre til webshoppen.

Hvorfor Flixbus slog mig som en mulighed, kan jeg ikke svare på, men det viste sig at være en god idé. Utroligt nok gik der dagligt en bus fra Rotterdam til Kolding og prisen var 5x gange billigere end en flybillet.

Cube houses Rotterdam, seværdigheder i Holland, seværdigheder i Rotterdam, oplevelser i Rotterdam, Kube huse, unikke huse, speciel arkitektoriske huse, anderledes bygninger i Europa, dansk rejseblogger, dansk rejseyoutube, travle youtuber
Et lille glimt af et af de mest berømte seværdigheder i Rotterdam: Cube Houses.

12 timer i en bus igennem Europa

Jeg er ikke bange for at flyve, men jeg har en ubeskrivelig uro i kroppen, når jeg skal fra det ene land til det andet. Mine angst-ligende tanker minder mig om, hvor meget der kan gå galt, fra transporten ud til lufthavnen, til alt det der kan gå galt i lufthavnen – alt sammen ude af min kontrol men som kan få store konsekvenser for rejsen.

Jeg var glædeligt overrasket over, at jeg havde så meget ro i kroppen, den dag jeg skulle med Flixbussen i Rotterdam.

Jeg tog en Uber fra mit hotel til bussen, fik en hjælpende hånd af buschaufføren med min bagage også satte jeg mig ind på min plads, hvor der både var stikkontakter, USB-stik, gratis internet og toiletter. Pga Corona-restriktionerne var jeg sikret et sæde alene, fordi jeg rejste alene, så jeg bredte mig godt på sæderne.

Bussen kørte kl 19.00 og gjorde undervejs stop i Den Haag, Amsterdam Airport Schiphol, Amsterdam centrum, Hamborg og Kolding, hvor jeg steg af også fortsatte Flixbussen mod København.

De første timer i bussen brugte jeg på arbejde, derefter redigerende jeg min video om Julemanden med en Buttplug også så jeg lidt Netflix og lagde mig derefter til at sove.

Kl. 04.40 blev vi vækket ved den dansk-tyske grænse, for at blevet tjekket af grænsepolitiet og det gik utrolig nemt. Derefter lagde jeg mig til at sove igen indtil kl 06.00, hvor vi gjorde stop i Kolding.

15 minutter senere kom der en ny Flixbus i Kolding, som kørte til Århus. I Århus fik jeg en CPR test kl 08.00 i Bruuns galleri og derfra med toget til Silkeborg, hvor min mor hentede mig.

billetpriser til flixbus, flixbus, bus fra københavn til silkeborg, bus fra silkeborg til københavn, flixbus, sortbillet,

Så mange penge sparet for et par ekstra timers rejse

En besparelse på 1780 kr var den afgørende grund til at jeg til, at jeg valgte at tage bussen.

Dertil skal det nævnes at det kun tog mig 2-3 timer mere (toget til Silkeborg var plus/minus faktoren) at tage bussen mod at flyve.

Jeg var også rigtig glad for, ikke at skulle igennem lufthavn i både Amsterdam, Olso og Billund på vejen hjem, efter Omicron virussen havde overtaget verden.

Jeg vil gerne lige udspecificere den økonomiske fordel og tidsforskellen på fly vs bus på min rejse fra Holland til Danmark

Fly rejse fra Amsterdam til Billund

• 1 times togrejse mellem Rotterdam og Amsterdam lufthavn
  • Ankomst til lufthavnen 3 timer før afrejse (pga corona regler)
  • 5 timers flyrejse, med 2 timers layover i Oslo (SAS)
  • 30-60 minutter til paskontrol og bagage i Billund

• 1 times tog fra Århus til Silkeborg

Total pris: 361 kr.

Total antal timer: 13,5 timer

Så i alt tog det altså 2,5 time mere med bussen MEN så sparede jeg tilgengæld 1780 kr! For mig er et bussæde og et flysæde lige behageligt, så på den måde gjorde det igen forskel for mig.

Jeg har også lavet en video om hele min tur fra Holland til Danmark, som du kan se lige her.

INDHOLD I ARTIKLEN: ROTTERDAM SEVÆRDIGHEDER, FLIXBUS ROTTERDAM, BUSSEN TIL HOLLAND, VISIT HOLLAND, BLOG OM ROTTERDAM, BLOG OM AT REJSE, ROTTERDAMS BEDSTE SEVÆRDIGHEDER, SEVÆRDIGHEDER I ROTTERDAM BY, FLIXBUS TIL DANMARK, FLIXBUS TIL HOLLAND, FLIXBUS EUROPA, BILLIGE REJSE TIL HOLLAND, HVORDAN KOMMER MAN BILLIGT TIL HOLLAND, REJSBLOG, DANSIH TRAVELBLOG, VISIT ROTTERDAM.