Paella madlavningskursus, oplevelser i Madrid, spansk madlavningskursus, Airbnb oplevelser, oplevelser Airbnb madrid, madrid spanien, spamsk mad, paelle, seværdigheder i madrid, seværdigheder i Spanien, rejseblog spanien, rejseblog madrid,

Spansk Paella har fuldstændig stjålet mit mad-hjerte sammen med de mange lækre spanske tapas retter.

Efter en håndfuld dage med museer, parker og fantastisk mad i Madrid, herunder en middag på verdens ældste restaurant Botin og et tapas ædegilde i Mercado de San Miguel, trængte jeg til at sætte tempoet ned og foretage mig noget mere “spansk”.

På Airbnb appen er der en sektion med oplevelser. Under den kategori fandt jeg et Madlavningskursus, hvor man kunne lærer at lave Paella på en tagterrasse i Madrid.

Kurset kostede 400 kr og var udbudt 3 gange om ugen fra 14.30. Jeg bookede det til en fredag.

Jeg har aldrig før selv skulle finde en spansk adresse, som ikke var et museum eller en restaurant (som ret tydeligt viser dig, når du er det rigtige sted). Parret Ferdi og Sandra var søde til at skrive til mig og hjælpe med med, hvordan jeg skulle indtaste adressen på Google maps, så jeg kunne finde deres hjem. Det hele gik nogenlunde gnidningsfrit og jeg fandt vej til tagterrassen.

Da jeg ankom tog værtsparret Ferdi og Sandra i mod mig. Ankommet var allerede et ældre amerikansk par, et yngre amerikansk par og Alejandro fra Columbia, som også alle tog pænt i mod mig.

Skål i skøn spansk øl.

Mad og spansk hygge på en tagterrassen

Ferdi bød alle på en spansk øl samt 3 forskellige slags oliven, som er en normal snack sammen med øl. Øllen og den varme velkomst skabte et godt grundlag for en hyggelig dag, og der gik ikke længe før snakken gik.

Værtsparret Ferdi og Sandra havde gjort alt rigtig flot klar til os.

Efter øllen skulle vi i gang med at lave Paella. Vi skulle i fællesskab lavede den spanske ret og vi kunne frivilligt vælge hvad vi ville hjælpe med. Jeg meldte mig til at skære blæksprutte mens Amerikanske Nathaniel skær grøntsager ud. Nathaniels kommende kone Laura fik æren af at blende grøntsagerne.

Spaniolerne har en speciel grill, som de laver Paella på. Grillen blev tændt og ingredienserne tilføjet og stegt i en fin detaljeret rækkefølge. Da alle ingredienserne var tilføjet, skulle Paellaen stå lidt og simre, og imens blev vi budt til bords, hvor 2 forskellige slags brød var anretter; En med lufttørret skinke og en med ost og ansjos.

Sammen med det fik vi Sandras hjemmelavet spanske omelet, også kendt som tortilla og svampe crockets. Sammen med retterne fik vi serveret et spansk rødvin.

Sprøde crockets med svampe og spansk omelet.
Lækre hjemmelavet tapas.

Det var en indvendig kamp for mig, ikke at spise mig mæt i forretterne, meeeen jeg vidste jo at paella var den næste ret, og den SKULLE der være plads til.

De lækre tapas retter og paella.
Den lækreste paella, jeg har smagt til dato.

Da paellaen var klar, blev den rørt forsigtigt sammen og serveret på vores tallerkner. Til Paellen fik vi en spansk hvidvin.

Stemningen var så hyggeligt. Amerikanere og spanioler lader aldrig samtalen dø, så forskellige samtale emner blev gennemgået.

Bachata og solnedgang

Efter manden faldt snakken på det spanske sprog. Amerikanerne har tydeligvis et “anderledes” forhold til det spanske sprog, da mange i USA har spansk som første sprog og de nærmest dagligt skal hører på Donald Trump og om de farlige mexicanere, han gerne vil beskytte landet mod.

Mit forhold til det spanske sprog er dog helt anderledes. Dagligt, og ofte hele dagen lang, lytter jeg til spansk Bachata og Salsa musik, både når jeg danser og når jeg arbejder.

Bachata og Salsa var tydelig et punkt hvor mig og Alejandro fra Columbia havde en fælles interesse og samme tog vi os en dans mens solen gik ned på tagterrassen. Noget af det jeg elsker allermest ved latin dans, er den unikke måde man lynhurtigt kan skabe en forbindelse med andre fra hele verden!

De 2 amerikanske par takkede af for i dag, og et venskabelige kram blev udvekslet. Jeg blev en lille time mere til at diskutere den Europæiske verdens situation med Ferdi, Sandra og Alejandro.

Derefter gik jeg den korte tur over til metroen og tilbage ind til centrum af Madrid, hvor mit hotel lå.

Book denne Airbnb oplevelse / Paella madlavnings kursus i Madrid

Hvis du gerne vil lærer at lave Paella i Madrid og besøge Ferdi og Sandra på deres tagterrasse, så klik på linket her (ikke-sponsoreret reklamelink).

Indlægget er ikke sponsoreret. Jeg har ligesom alle andre deltagere betalt fuld pris. Men denne Airbnb oplevelse er anbefalelsesværdig og derfor ville jeg gerne dele min oplevelse med jer jer på rejsebloggen.

INDHOLD I ARTIKLEN: AIRBNB OPLEVELSER I MADRID, MADOPLEVELSER I MADRID, PAELLA MADLAVNINGSKURSUS, MADLAVNINGSKURSES I MADRID, SPANKSMADLAVNINGS KURSUS, OPLEVELSER I MADRID, SEVÆRDIGHEDER I MADRID, BLOG OM MADRID, DANISH TRAVELBLOGGER, NORDIC TRAVELBLOGGER, SPANIEN, MADRID, VISITSPAIN, BLOG OM MADRID, BLOG OM AT REJSE.